چه به تازگی بازاریابی محتوا و تولید محتوارا شروع کرده باشید و چه مدتی است که مشغول به این کار هستید، بازبینی برنامه استراتژی محتوای و مطمئن شدن از بهروز بودن، نوآور و جذاب بودن آن قطعا ضرری ندارد.
اگر در برنامهریزی برای آینده مشکل دارید یا به ایدههای تازه در برنامه خود دارید، نیاز دارید، ادامه مطلب را بخوانید:
در این مقاله، میخواهیم به این مساله بپردازیم که استراتژی محتوا چیست، چرا کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد و چه گامهایی را برای ایجاد استراتژی خود باید بردارید. به علاوه، ما یک نمونه از استراتژیهای بازاریابی محتوای مؤثر را با هم بررسی خواهیم کرد.
استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا برنامهای است که در آن از محتوا (صوتی، بصری و/یا نوشتاری) برای دستیابی به اهداف (کسب و کاری) شما استفاده میشود. یک استراتژی محتوای موفق، مخاطبان هدف شما را در هر مرحله از قیف فروش جذب میکند و حتی پس از خرید نیز آنها را درگیر میکند.
شاید در حال حاضر بگویید اهداف کسب و کار شما شامل افزایش آگاهی از برند است. برای رسیدن به این هدف، ممکن است از یک استراتژی محتوای متمرکز بر SEO، برای افزایش بازدید وب سایتتان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و افزایش ترافیک به سمت محصولات یا خدمات خود، استفاده کرده باشید.
صاحبان کسب و کار تصور میکنند که داشتن استراتژی محتوا خوب است، اما ضروری نیست. با این حال، تولید محتوای با کیفیت و طولانی مدت میتواند در ایجاد اعتماد مخاطبان جدید و موفقیت طولانی مدت بسیار ارزشمند باشد.
در اصل، یک استراتژی محتوای خوب پایه و اساس مراحل جذب و لذت شما در سفر خریدار است که از چارچوب بازاریابی درونگرا پیروی میکند. علاوه بر این با جذب مشتریان بالقوه برای برند خود، میتوانید از یک استراتژی محتوا برای فعال سازی فروش و رضایت مشتری استفاده کنید.
با توجه به اینکه ۷۰ درصد از بازاریابان به طور فعال در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری میکنند، بسیار مهم است که یک استراتژی محتوای خوب برای رقابت در صنعت خود ایجاد کنید.
هنگامی که یک استراتژی محتوا ایجاد میکنید، به چند سؤال باید پاسخ دهید:
-
چه کسی مخاطب محتوای شما است؟
مخاطب هدف محتوای شما چه کسانی هستند؟ برای چند مخاطب محتوا تولید میکنید؟
همانطور که کسب و کار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما میتواند بیش از یک نوع کاربر را تعریف کند و به آن توجه داشته باشد.
استفاده از انواع محتوا و کانالها به شما کمک میکند محتوایی را ارائه دهید که برای چند شخص طراحی شده است.
-
چه مشکلی را برای مخاطبان خود حل خواهید کرد؟
در حالت ایده آل، محصول یا خدمات شما مشکل مخاطبان شما را حل میکند. به همین ترتیب، محتوای شما با شروع به شناسایی و رسیدگی به آن، مخاطبان خود را از طریق این مشکل آموزش میدهد.
یک استراتژی محتوای درست، از افراد هر دو سر طیف محصول شما پشتیبانی میکند: کسانی که هنوز در حال کشف چالشهای اصلی خود هستند و کسانی که از محصول شما برای غلبه بر این چالشها استفاده کردهاند.
محتوای شما، در واقع راهحل(های) ارائه شده را تقویت میکند و به شما کمک میکند تا اعتبار خود را نزد مخاطبان هدف خود بسازید.
-
چه چیزی شما را منحصر به فرد میکند؟
رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه محصول شما دارند، به این معنی که مشتریان بالقوه شما باید بدانند که چه چیزی محصول شما را بهتر یا حداقل، متفاوت میکند.
شاید دارایی اصلی شما این باشد که شرکت شما سالها تأسیس شده است. یا شاید صدای برند منحصر به فردی دارید که شما را از رقبای خود متمایز میکند.
برای اثبات اینکه چرا ارزش خرید را دارید، باید ثابت کنید که چرا ارزش شنیده شدن را دارید. هنگامی که متوجه شدید، آن پیام را در محتوای خود نفوذ کنید.
-
روی چه قالبهای محتوایی تمرکز خواهید کرد؟
برای اینکه بفهمید روی چه قالبهایی بایدتمرکز کنید، باید محل حضور مخاطبان خود را شناسایی کنید.
ممکن است وسوسه شوید پادکست راه اندازی کنید، زیرا در چند سال اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است، یا یک کانال YouTube راه اندازی کنید، ابتدا ببینید مخاطبان شما کجا و در چه جایی زندگی میکنند؟
در غیر این صورت، ممکن است وقت خود را برای تولید محتوایی تلف کنید که یا به مخاطب شما نرسد یا توجه آنها را جلب نکند.
هنگامی که بهترین قالبها را شناسایی کردید، بودجه لازم برای منابعتان را ارزیابی کنید.
-
در چه کانالهایی منتشر خواهید کرد؟
همانطور که میتوانید محتوا را در قالبهای مختلف ایجاد کنید، کانالهای مختلفی نیز خواهید داشت که میتوانید در آنها منتشر کنید، از وب سایت خود گرفته تا رسانههای اجتماعی.
کانالها، باز هم نشان دهنده محل زندگی مخاطبان شما خواهد بود. اگر مخاطبان شما محتوای ویدیویی طولانی را ترجیح میدهند، میتوانید محتوای خود را در YouTube منتشر کنید. اگر مخاطب جوانتری دارید که محتوای سریع را دوست دارد، میتوانید TikTok و Instagram را انتخاب کنید.
-
چگونه تولید و انتشار محتوا را مدیریت خواهید کرد؟
فهمیدن اینکه چگونه همه محتوای خود را ایجاد و منتشر میکنید میتواند یک کار دلهره آور باشد.
قبل از اجرا، مهم است که مشخص کنید:
- چه کسی چه چیزی را خلق میکند
- در کجا منتشر میشود
- چطور از آن پشتیبانی میشود
در یک تیم کوچک، انجام این کارها بسیار آسان است زیرا ممکن است شما تنها تصمیم گیرنده باشید. با رشد شرکت شما، ممکن است لازم باشد با چندین تیم محتوا همکاری کنید تا یک فرآیند مؤثر را کشف کنید.
استراتژیهای محتوای امروزی با مدیریت محتوا و درنظر گرفتن موضوع آن، از بهم ریختگی و موانع جلوگیری میکنند. هنگام برنامهریزی یک تقویم محتوا پیرامون این موضوعات، میتوانید به راحتی پیام شرکت خود را تجسم کنید و در طول زمان خود را به عنوان یک مرجع در بازار خود مطرح کنید.
چرا بازاریابان نیاز به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا دارند؟
بازاریابی محتوا به کسب و کارها کمک میکند منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه ترافیک وب سایت و سرنخهای جدید را آماده و برایش برنامه ریزی کنند.
اگر بتوانید فقط یک پست وبلاگ ایجاد کنید که مقدار ثابتی از ترافیک ارگانیک دریافت کند، مثل ایجاد یک کتاب الکترونیکی یا یک ابزار رایگان، مدتها میتوانید سرنخ برای خودتان ایجاد کنید.
منبع قابل اعتماد ترافیک و سرنخها از محتوای همیشه سبز شما به شما این انعطاف را میدهد تا با سایر تاکتیکهای بازاریابی برای ایجاد درآمد، مانند تبلیغات رسانههای اجتماعی و محتوای توزیع شده، آزمایش کنید.
به علاوه، محتوای شما نه تنها به جذب سرنخ کمک میکند، بلکه برای برند شما آگاهی ایجاد میکند.
چگونه یک چارچوب استراتژی محتوا ایجاد کنیم؟
- هدف خود را مشخص کنید.
- انجام تحقیقات شخصیتی یا ترسیم پرسونا
- ممیزی محتوا را اجرا کنید.
- یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید.
- نوع محتوایی را که میخواهید ایجاد کنید مشخص کنید.
- برای کشف ایدهها طوفان فکری راه بیندازید
- محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید.
اکنون، بیایید به بررسی جزئیات نحوه ایجاد یک برنامه استراتژی محتوایی بپردازیم.
چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم؟
-
هدف خود را مشخص کنید.
هدف شما از تدوین برنامه استراتژی محتوا چیست؟ چرا میخواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟
قبل از شروع برنامه ریزی، اهداف خود را بشناسید، در این صورت زمان بیشتر و سهولت بیشتری برای تعیین بهترین استراتژی خود خواهید داشت.
-
برای شناخت مخاطب تحقیق کنید
برای توسعه یک برنامه موفق، باید به وضوح مخاطبان هدف محتوای خود را تعریف کنید – که به عنوان شخصیت خریدار شما نیز شناخته میشود.
این امر به ویژه برای کسانی که شروع به کار کردهاند یا تازه وارد بازاریابی شدهاند بسیار مهم است. با شناخت مخاطبان هدف خود، میتوانید محتوای مرتبطتر و ارزشمندتری تولید کنید که بخواهند آنها را بخوانند و به آن تبدیل کنند.
اگر شما یک بازاریاب با تجربه هستید، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا میخواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ آیا میخواهید همان مخاطبان هدف را حفظ کنید؟ بررسی مجدد پارامترهای مخاطب با انجام تحقیقات بازار در هر سال، برای رشد و افزایش مخاطبان شما بسیار مهم است.
-
ممیزی محتوا را اجرا کنید.
در اوایل، اکثر برندها با پستهای وبلاگ شروع میکنند. اگر میخواهید در قالبهای مختلف سرمایهگذاری کنید، میتوانید یک ممیزی محتوا برای ارزیابی محتوای برتر و کم هزینه خود انجام دهید. سپس، از آن اطلاعات برای جهت دادن به مسیر بعدی استفاده کنید.
اگر مدتی است که در کسب و کار فعال هستید، باید تلاشهای بازاریابی محتوای خود و نتایج حاصل از آن را در سال گذشته مرور کنید.
دریابید که سال آینده چه کارهای متفاوتی میتوانید انجام دهید و اهداف جدیدی تعیین کنید. اکنون زمان بسیار خوبی است تا اهداف تیم خود را با بقیه اهداف سازمان خود هماهنگ کنید.
در هر مرحلهای که هستید، ممیزی محتوا به شما کمک میکند تا تعیین کنید چه چیزی در بین مخاطبان شما طنینانداز یا وایرال میشود، شکافها را در دستههای موضوعی خود شناسایی کنید و برای رسیدن به ایدههای محتوای تازه طوفان فکری راه بیندازید.
-
یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.
چند بخش حیاتی مدیریت محتوا شامل تولید محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا است.
شما میخواهید روی یک CMS سرمایه گذاری کنید تا محتوای خود را به روشی آسان و پایدار ایجاد، مدیریت و پیگیری کنید.
-
تعیین کنید که چه نوع محتوایی را میخواهید ایجاد کنید.
گزینههای مختلفی برای محتوایی که میتوانید ایجاد کنید وجود دارد، از محتوای نوشتاری مانند کتابهای الکترونیکی و پستهای وبلاگ گرفته تا محتوای صوتی مانند پادکست.
-
برای رسیدن به ایدههای محتوایی طوفان فکری راه بیندازید.
اکنون زمان آن رسیده است که ایدههایی برای پروژه محتوای بعدی خود ارائه دهید.
-
خوراک تهیه کنید
فید RSS Feedly راهی فوقالعاده برای ردیابی موضوعات پرطرفدار صنعت شما و یافتن ایدههای محتوایی است.
شما با اطلاع دادن به نرم افزار که به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارید شروع میکنید و ابزار هوش مصنوعی بقیه کارها را انجام میدهد.
دیگر نیازی به جستجو در اینترنت برای یافتن ایدههای محتوای جدید نخواهید داشت. در عوض، میتوانید فهرست انتخابشده خود را که از سایتهای خبری، خبرنامهها و رسانههای اجتماعی گردآوری شده است، مرور کنید.
-
BuzzSumo
آیا میخواهید محتوای محبوب و ایدههای محتوا را کشف کنید؟ این شرکت تعدادی ابزار تحقیقات بازار ارائه میدهد که یکی از آنها از بررسی اشتراک گذاری یک محتوا در رسانههای اجتماعی است.
این اطلاعات به شما کمک میکند تا ببینید که اگر بخواهید در مورد آنها محتوا ایجاد کنید، کدام ایدههای محتوایی، کارایی خوبی خواهند داشت.
-
BlogAbout
با تولیدگر عنوان وبلاگ IMPACT، ذهن خود را آماده کنید. این ابزار کمی شبیه Mad Libs عمل میکند، اما به جای جملات شوخی، قالبهای رایج تیتر را با جاهای خالی به شما نشان میدهد که میتوانید موضوعی را که در ذهن دارید پر کنید. امتحانش کنید.
این تکنیک طوفان فکری به شما کمک میکند تا ایدههای کلی را در زمینههایی که برای مخاطب هدف شما جذاب است، پیدا کنید. هنگامی که عنوانی را که دوست دارید داشته باشید، BlogAbout به شما امکان میدهد آن را به “Notebook” خود اضافه کنید تا بتوانید بهترین ایدههای خود را ذخیره کنید.
-
CoSchedule Headline Analyzer
شما میتوانید ایدههای پست وبلاگ را برای یک سال کامل با HubSpot’s Blog Ideas Generator دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوعات کلی یا اصطلاحاتی را که میخواهید در مورد آنها بنویسید وارد کنید، و این برنامه مولد ایده محتوا همه کارها را برای شما انجام میدهد.
این ابزار عناوین و تیترها را تجزیه و تحلیل میکند و بازخوردی در مورد طول، انتخاب کلمه، دستور زبان و حجم جستجوی کلمه کلیدی ارائه میدهد. البته ذکر این نکته ضروری است که این برنامهها برای تولید محتوای فارسی کارایی ندارند اما به ایدهپردازی شما کمک میکنند.
اگر ایدهای در ذهن دارید، چند گزینه عنوان را از طریق Headline Analyzer اجرا کنید تا ببینید چگونه میتوانید آن را قویتر کنید و ایده خود را در فرآیند طوفان فکری پیش ببرید.
-
Grader وب سایت HubSpot
این یک ابزار عالی برای وقتی است که میخواهید ببینید با تلاشهای وب سایت و سئو خود در کجا هستید. Website Grader به شما در زمینههای حیاتی عملکرد وب سایت شما نمره میدهد و یک گزارش مفصل برای شما ارسال میکند تا به شما در بهینه سازی سایت کمک کند.
با استفاده از این ابزار، میتوانید بفهمید که چگونه وب سایت خود را سئو دوست کنید و زمینههای بهبود را کشف کنید.
-
محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید.
برنامه بازاریابی شما باید فراتر از انواع تولیدمحتوا عمل کند، همچنین باید محتوای شما را سازماندهی کند.
با کمک یک تقویم محتوایی، در مسیر درستی برای انتشار یک کتابخانه محتوای متعادل و متنوع در وب سایت خود خواهید بود. سپس، یک تقویم محتوای رسانههای اجتماعی برای تبلیغ و مدیریت محتوای خود در سایتهای دیگر ایجاد کنید.
بسیاری از ایدههایی که به آنها فکر میکنید همیشه سبز خواهند بود (یعنی: به همان اندازه مربوط به ماهها یا سالهای آینده که امروز هستند). اما نباید موضوعات وابسته به زمان را نادیده بگیرید. اگرچه ممکن است بخش عمدهای از تقویم محتوایی شما نباشد، اما میتوانند به شما کمک کنند ترافیک زیادی ایجاد کنید.
بیشتر مردم تلاشهای بازاریابی خود را روی تعطیلات محبوب مانند سال نو میگذارند، اما لازم نیست خود را به این تاریخهای مهم بازاریابی محدود کنید.
اگر تعطیلات ویژهای وجود دارد که ممکن است برای مخاطبان شما جذاب باشد، ممکن است ارزش انتشار محتوا در وبلاگ یا رسانههای اجتماعی را داشته باشد. این فهرست نهایی تعطیلات رسانههای اجتماعی را بررسی کنید – زمانی که در حال برنامهریزی تقویم خود هستید، به آن توجه داشته باشید.
الگوی استراتژی بازاریابی محتوا
الگوی استراتژی بازاریابی محتوا شامل خواندنها و فعالیتهای کلیدی است که به شما کمک میکند برنامه خود را دقیق تنظیم کنید و یک استراتژی قوی ایجاد کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه:
- ایدههای محتوا تولید کنید.
- خوشههای موضوعی و صفحات ستونی ایجاد کنید.
- محتوای خود را تبلیغ کنید.
- محتوای خود را بر اساس نیاز خود تغییر کاربری دهید.
مثالهایی از استراتژی بازاریابی محتوا
برای درک اینکه استراتژی محتوا چیست، بیایید یک نمونه از استراتژی محتوای واقعی را بررسی کنیم.
با Evernote شروع کنیم، یک برنامه یادداشت برداری، که یک استراتژی محتوای مبتنی بر SEO را برای جذب مشتریان بالقوه جدید به وب سایت خود ایجاد کرد.
من از طرفداران بزرگ وبلاگ Evernote هستم که دانش و اطلاعات زیادی در مورد موضوع بهرهوری ارائه میدهد. پست وبلاگ، «چگونه در زمانهای دشوار منضبط بمانیم»، باعث شد من با صدای بلند بخندم – و من را تشویق کرد تا یک خودکار بردارم و برخی از نکات مورد علاقهام را بنویسم.
اما چرا شرکتی که یک اپلیکیشن یادداشت برداری میفروشد در مورد نظم و انضباط مینویسد؟
چون وقتی «چگونه منضبط بمانیم» را در گوگل جستجو کردم، وبسایت آنها را پیدا کردم.
افرادی که علاقهمند به خواندن محتوای مرتبط با بهرهوری هستند، احتمالاً همان افرادی هستند که علاقهمند به دانلود محصول یادداشت برداری Evernote هستند.
برعکس، اگر تیم بازاریابی Evernote صرفاً به خاطر افزایش ترافیک محتوا ایجاد میکند – مانند انتشار «۱۰ آهنگ محبوب بیانسه ما» – به هیچ وجه یک استراتژی محتوا در نظر گرفته نمیشود، بلکه فقط محتوا است.
استراتژی محتوا، باید محتوا را با اهداف کسب و کار هماهنگ کند، اهداف شخصی در مورد Evernote، این استراتژی محتوا (پستهای وبلاگ در مورد بهرهوری) با هدف جذب سرنخها (افراد علاقهمند به یادداشتبرداری) را به سایت خود فرامیخواند.
اکنون که یک نمونه از استراتژی محتوا را بررسی کردیم، بیایید انواع داراییهای بازاریابی محتوا را که میتوانید توسعه دهید، بررسی کنیم. انواع بازاریابی محتوا:
- پستهای وبلاگ
- کتابهای الکترونیکی
- مطالعات موردی
- الگوها
- قالبها اینفوگرافیک
- فیلمها
- پادکستها
- رسانههای اجتماعی
اینها هشت نوع محبوب بازاریابی محتوا هستند که میتوانید برای خوانندگان و مشتریان خود ایجاد کنید.
۱٫ پستهای وبلاگ:
اگر قبلاً متوجه نشدهاید، در حال حاضر در حال خواندن یک پست وبلاگ هستید. پستهای وبلاگ به صورت زنده در یک وب سایت هستند و باید به طور مرتب منتشر شوند تا بازدیدکنندگان جدید جذب شوند. پستها باید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان شما فراهم کنند که آنها را به اشتراک گذاری پستها در رسانههای اجتماعی و سایر وب سایتها متمایل کند. ما توصیه میکنیم که پستهای وبلاگ بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد، اما باید آزمایش کنید تا ببینید آیا مخاطبان شما خواندن طولانیتر یا کوتاهتر را ترجیح میدهند.
۲٫ کتابهای الکترونیکی:
کتابهای الکترونیکی ابزارهای تولید سرنخ (جذب علاقهمندان جدید) هستند که بازدیدکنندگان وبسایت پس از ارسال اطلاعات تماس خود، دانلود میکنند. آنها معمولاً طولانیتر و عمیقتر هستند و کمتر از پستهای وبلاگ منتشر میشوند اما کتابهای الکترونیکی فقط برای جذب سرنخها در بالای قیف فروش مؤثر نیستند.
همانطور که نورا لیری، مدیر رشد در Ironpaper، Inc.، اشاره میکند، «کتابهای الکترونیکی اهداف مختلفی را در مراحل مختلف سفر خریدار انجام میدهند. کتابهای الکترونیکی سطح آگاهی به آموزش افراد بالقوه در مورد یک مشکل خاص کمک میکنند و یک ابزار عالی برای گرفتن سرنخ هستند. محتوا باید مقدماتی و اطلاعاتی باقی بماند.» لیری میگوید: «کتابهای الکترونیکی میتوانند با ارائه ابزارهای مفید به آنها سرنخها را در قیف فروش تبدیل کنند، زیرا مشتریان بالقوه نیازهای خود را عمیقتر در نظر میگیرند. یک کتاب الکترونیکی در اینجا ممکن است عمیقتر به یک مشکل و گزینههای راهحل خاص شیرجه بزند و شامل قالبها یا ماشینحسابها باشد. [در نهایت،] کتابهای الکترونیکی باید شخصیتر باشند و محتوای فروش بیشتری ارائه دهند.
راهنمای مقایسه یا یک کتاب الکترونیکی از مطالعات موردی برای مشتریان بالقوه در این مرحله مفید است.«کتابهای الکترونیکی گام بعدی در فرآیند بازاریابی ورودی هستند: پس از خواندن یک پست وبلاگ. مانند این، بازدیدکنندگان ممکن است اطلاعات بیشتری بخواهند. اینجاست که فراخوان برای اقدام (CTA) وارد عمل میشود و افراد را به صفحهای هدایت میکند که در آن میتوانند اطلاعات تماس خود را ارسال کنند و یک کتاب الکترونیکی را دانلود کنند تا اطلاعات ارزشمندتری برای کسبوکار خود بیاموزند.
۳٫ مطالعات موردی:
مطالعه موردی به شما این امکان را میدهد که داستان مشتری را بگویید و در این فرآیند اعتبار ایجاد کنید. مطالعه موردی شاید پرکاربردترین نوع بازاریابی محتوایی شما باشد، زیرا میتواند اشکال مختلفی داشته باشد که برخی از آنها در این لیست هستند. درست است، مطالعات موردی میتواند به شکل یک پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی، پادکست، حتی یک اینفوگرافیک باشد. هدف این است که نشان دهید چگونه محصول شما به موفقیت شرکتهای واقعی کمک کرد. قبل از انتخاب مشتری برای مطالعه موردی، باید تعیین کنید که در کدام حوزه کسب و کار میخواهید ارزش ایجاد کنید.
۴٫ الگوها:
الگوها یا TEMPLATEها، نمونههای موثری برای بازاریابی محتوایی هستند که میتوان آنها را امتحان کرد، زیرا در عین حال که ارزش فوقالعادهای برای مخاطبان شما ایجاد میکند، منجر به تولید میشوند. وقتی قالبها را برای مخاطبان خود فراهم میکنید تا در وقت آنها صرفه جویی کنید و به موفقیت آنها کمک کنید، به احتمال زیاد در آینده با محتوای شما درگیر خواهند شد.
۵٫ اینفوگرافیک:
اینفوگرافیکها میتوانند دادهها را به روشی قانع کننده تر از کلمات سازماندهی و مجسم کنند. اینها فرمتهای محتوای عالی هستند
اگر میخواهید دادههای زیادی را به روشی واضح و آسان به اشتراک بگذارید، از اینفوگرافیکها استفاده کنید.
-
ویدئو:
ویدیوها یک رسانه محتوایی بسیار جذاب هستند و به طور یکسان در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و وبسایتها قابل اشتراکگذاری هستند.
ویدیوها نسبت به محتوای نوشتاری به سرمایه گذاری زمان و منابع بیشتری نیاز دارند، اما از آنجایی که محتوای بصری همچنان بازگشت سرمایه زیادی را ارائه میدهد، ارزش کاوش و سرمایهگذاری را دارد.
-
پادکست:
راه اندازی یک پادکست به مخاطبان کمک میکند اگر زمان یا علاقهای به خواندن مطالب روزانه نداشته باشند، برند شما را پیدا کنند.
تعداد شنوندگان پادکست در حال افزایش است – سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده، ۱۰ درصد افزایش سالانه در تعداد شنوندگان پادکست مشاهده شد.
اگر افراد جالبی برای مصاحبه یا گفتگو برای میزبانی دارید، پادکست را به عنوان قالب محتوای دیگری برای آزمایش در نظر بگیرید.
-
رسانههای اجتماعی:
زمانی که برای مدتی به طور منظم محتوا را در سایت خود منتشر کردید، به فکر استراتژی رسانههای اجتماعی برای توزیع محتوای خود در رسانههای اجتماعی باشید.
علاوه بر به اشتراک گذاری محتوای خود، میتوانید آن را در قالبهای جدید نیز تغییر کاربری داده و محتوای اصلی را به طور خاص برای هر پلتفرم ایجاد کنید.
ارسال در رسانههای اجتماعی برای تقویت دامنه برند شما و ارائه محتوای شما به مشتریان شما در جایی که آنها وقت خود را سپری میکنند، بسیار مهم است. شبکههای اجتماعی محبوب عبارتند از:
- فیسبوک
- اینستاگرام
- توییتر
- لینکدین
- پینترست
- اسنپ چت
- یوتیوب
هنگام راهاندازی یک حساب بیزنسی در هر یک از شبکههای اجتماعی بالا، محتوای خود را با پلتفرم تنظیم کنید.
برای مثال، در اینستاگرام، کاربران به دنبال تصاویری زیبا هستند. با فیدها، Reels، Stories، فضای زیادی برای بازی دارید. از سوی دیگر، TikTok برای جمعیت جوانتری جذاب است که ویدیوهای کوتاه مد روز، خندهدار و خلاقانه میخواهند.
تحقیقات بازار انجام دهید تا متوجه شوید خریداران شما در کدام پلتفرم هستند و محتوای خود را مطابق انتظارات آنها شکل دهید.
رشد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق به زمان، سازماندهی و خلاقیت نیاز دارد. از ساختن پایه و اساس برنامه بازاریابی محتوای خود تا افزودن ابزارهایی برای مدیریت بهتر محتوای خود، تنظیم استراتژی خود برای سال جدید اگر مراحل را دنبال کنید و منابع را در اینجا جستجو کنید، دردسرساز نخواهد بود.
ممنون که تا آخر مقاله با ما همراه بودید.
مقاله انواع تولید محتوا را بهتر بشناسید را از دست ندهید
منبع: Hubspot