تهیه عکس پروفایل (profile) یا عکس نمایه اولین ارتباط شما با مخاطب و یکی از مهمترین مراحل ساخت برند شخصی شما است. نمایه یا پروفایل میتواند با استفاده از تصویر ارتباط بیشتر و بهتری بین شما و مخاطب به وجود آورد. در این مقاله، ما به طور خاص بر روی عکس پروفایل و عکسهای تکمیلی تمرکز خواهیم کرد.
اگر کارآفرینی هستید که بیشتر از طریق اینترنت کار میکنید، احتمالاً میدانید که درست کردن عکسهایتان چقدر اهمیت دارد. از این گذشته، مشتریان شما به عکس شما نگاه میکنند و در کمتر از ۱ ثانیه درباره شما و شرکت شما نظر میدهند. خوشبختانه، این ۹ نکته ساده میتواند به شما در ایجاد پرترههای شگفت انگیز کمک کند.
نکته ۱: از یک عکس پروفایل در همه برنامهها و سیستم عاملها استفاده کنید
این کار به شما کمک میکند تا تصویر یکسانی را در تمام پلتفرمهای مورد استفاده برای کسب و کارتان حفظ کنید. همچنین هویت شما فوراً برای مشتریانتان آشکار شود. هنگامی که آنها به طور تصادفی به نمایه شما در رسانههای اجتماعی برخورد میکنند، هیچ شکی در ذهن آنها وجود نخواهد داشت که این شما هستید. از عکسهای تکمیلی برای بیان یک داستان بصری از شخصیت خود استفاده کنید. این نوع عکسها معمولاً عکسهای نمایهای نیستند، بنابراین به ندرت مربع هستند. و میتوان از آنها برای رسانههای اجتماعی، وب سایت شخصی شما یا در مطبوعات استفاده کرد.
شاید این مطلب هم برای شما خواندنی باشد:
نکته ۲: از یک دوربین با کیفیت بالا استفاده کنید
تصاویر تار یا خارج از فوکوس؛ این همان چیزی است که به احتمال زیاد در صورت استفاده از یک دوربین با کیفیت بد اتفاق میافتد. اگر دوربین مناسبی ندارید، توصیه میکنم یک عکاس استخدام کنید. او میداند شما باید چه ژستی بگیرید تا بهترین ظاهر خود را داشته باشید. یک عکاس عالی همچنین میتواند تنظیماتی را برای عکاسی توصیه کند که بهترین عملکرد را داشته باشد. حداقل ۱ ساعت برای گرفتن یک عکس پروفایل مناسب و حداکثر ۱ روز برای دریافت همه عکسهای تکمیلی وقت بگذارید.
نکته ۳: از سلفی برای عکس پروفایل استفاده نکنید
بله، علیرغم همه تلاش شما، مشخص است که عکستان یک سلفی است. اول از همه، سلفیها حرفهای به نظر نمیرسند. ثانیاً برای گرفتن عکس واقعاً خوب از خود باید استاد سلفی باشید. البته استثناهایی نیز در این قاعده وجود دارد، اما اکثریت حرفهایها و کارآفرینان باید از یک عکس حرفهای استفاده کنند.
نکته ۴: همه چیز در مورد نورپردازی، نورپردازی، نورپردازی است.
اگر مستقیماً به نور نگاه کنید چشمانتان تابهتا میشود. اگر هم پشت به نور عکس بگیرید، صورت شما قابل مشاهده نخواهد بود. نورپردازی که به خوبی تنظیم شده باشد میتواند ویژگیهای شخصیتی شما را بسیار خوب نمایش دهد و البته نور بد هم میتواند شما را خسته نشان دهد و تمام عیوب صورت شما را آشکار کند.
نکته ۵: همیشه از رنگهای برندتان در عکس پروفایل استفاده کنید
این عکس بالا دارای یک طرح رنگی قوی از چند نوع رنگ سبز است. این گونه هویت بصری برای افرادی که آرم یا هویت بصریشان آن رنگها را دارد، عالی است. هر رنگی که در لوگو و هویت بصری شما وجود دارد، باید از همان مجموعه رنگها یا رنگهای مشابه در عکسها استفاده شود و از رنگهایی که با هم تضاد دارند دوری کنید. به عنوان مثال برای تصویر این مرد ، احتمالاً باید از رنگهایی مانند نارنجی، بنفش یا صورتی دوری کند زیرا پالت بصری را به هم میریزند.
نکته ۶: از هر ۲۰ عکس احتمالا فقط یکی مناسب خواهد شد
وقتی بعد از عکاسی عکسها را مرور میکنید و آنچه به نظر میرسد، فقط عکسهای بد میبینید، دلسرد نشوید. حقیقت این است که در بیشتر عکسبرداریها، عکسهای بد زیادی وجود دارد. از هر ۲۰ عکس، شاید ۱ عکس خوب برای استفاده وجود داشته باشد. به همین دلیل است که عکاسان صدها عکس میگیرند.
نکته ۷: از قانون یک سوم استفاده کنید و ترکیب خود را تغییر دهید.
تصاویری که در آنها قانون یک سوم اعمال میشود جذابتر و متعادلتر هستند. هنگام گرفتن عکس باید دو خط افقی و عمودی را تصور کنید که در سراسر صفحه نمایش اجرا میشوند. اطمینان حاصل کنید که عناصری را که برای شما مهم هستند در این مسیر قرار دهید.
نکته ۸: سمت چپ صورت شما دوست داشتنیتر است
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه Wake Forest در سال ۲۰۱۲، زمانی که در تصاویر، سمت چپ صورت افراد نشان داده میشود، دیگران آن را جذابتر میدانند. محققان ادعا میکنند این مساله به این دلیل است که نیمهای از مغز ما که کنترل آن سمت صورت را بهعهده دارد، آن را بیانیتر و احساسیتر از نیمه سمت راست تشخیص میدهد.
نکته ۹: پسزمینه مناسبی را برای نشان دادن شخصیت یا اعتبارتان انتخاب کنید
پسزمینهای که انتخاب میکنید نباید آنقدر چشمگیر باشد که توجه و تمرکز را از شما بدزدد. همچنین لازم نیست پسزمینه ساده و سفید را انتخاب کنید. این یک ایده عالی است که مکانی را انتخاب کنید که چیزی در مورد ماهیت کسب و کار شما بگوید یا ارزشهای برند شما را ارتقا دهد. به عنوان مثال، شخصی که یک تجارت سبز و آگاه به محیط زیست دارد، ممکن است از درختان سبز و طبیعت به عنوان پسزمینه استفاده کند. همچنین، مردم تمایل دارند تصاویر بهتری را به خاطر بسپارند که برخی از شخصیتها را نشان میدهند، بنابراین به آنها چیزی منحصربفرد بدهید که بتوانند در ذهن خود با شما ارتباط برقرار کنند.
منبع: مدیوم