۷ روش برای تولید تیترهای مغناطیسی

آیا با تیترهای مغناطیسی آشنایی دارید؟ یا چه کاربردی دارند؟ اگر می‌خواهید پست‌های وبلاگ شما عملکرد خوبی داشته باشند، یک راه ساده برای رسیدن به این هدف، نوشتن تیترهای مغناطیسی است. ما در این مقاله، می‌خواهیم یک فرآیند گام‌به‌گام را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید تیترهای مغناطیسی تولید کنید. مراحل را دنبال کنید و استفاده کنید تا هر خواننده ای با دیدن تیترهای شما مجذوب محتوا شود.

تیترهای مغناطیسی

چرا باید به تیترها اهمیت بدهیم؟

ترافیک پست شما وابسته به قدرت تیتر شما خواهد بود. اگر نتوانید آن را تاثیرگذار بنویسید، هر گام دیگری که برمی‌دارید اتلاف وقت کامل است.

۱) از اعداد و داده‌های خاص در تیتر خود استفاده کنید

به‌کار گرفتن اعداد و داده‌های خاص در تیتر یک راه مؤثر برای جذاب‌تر کردن مقاله شما برای خوانندگان است. چندین مطالعه تحقیقاتی نشان داده‌اند که تیترهایی که حاوی اعداد هستند، بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و تعامل بیشتری را از آن خود می‌کنند.

یکی از دلایلی که استفاده از اعداد در تیترها مؤثر واقع می‌شود این است که اعداد مانند «آب نبات مغز» می مانند، آن‌ها اعتیادآور هستند و ذهن ما نمی‌تواند از آنها سیر شود.

علاوه بر این، اعداد فرد هم از نظر علمی تاثیرگذاری بسیار مهمی دارند. اگر دقت کرده باشید اغلب، پست‌های وبلاگی ویروسی با اعداد فرد در تیترها دیده می‌شود و شاید تعجب کنید که چرا نویسندگان از اعداد زوج در پست خود استفاده نکرده‌اند.

جالب است بدانید طبق آمارهای موسسه بازاریابی محتوا (content marketing institute)، به نظر می‌رسد مغز، اعداد فرد را بیشتر از اعداد زوج باور می‌کند. اعداد فرد کمک می‌کند تا اطلاعات را راحت‌تر هضم کنید و به خاطر بیاورید.

علاوه بر این، زمانی که آنها فرضیه خود را آزمایش کردند و تیتر خود را به گونه‌ای تغییر دادند که عدد ۷ را شامل شود، نرخ کلیک ۲۰٪ افزایش یافت.

11 Ways to Write Damn Good Headlines | Writtent
تیترهای خیره کننده

۲) از استدلال بهره بگیرید

کلمه «منطقی» یا «استدلالی» یعنی داشتن «دلیلی اساسی برای انجام کاری»؛ اگر می‌خواهید مردم محتوای شما را بخوانند، آیا دلیل خوبی دارید؟

با توجه به اینکه ۵۹ درصد از مردم محتوا را بدون خواندن ابتدا به اشتراک می‌گذارند، باید مطمئن شویم که تیترهای ما برای افرادی که این کار را می‌کنند جذاب است. برای جلوگیری از اتلاف وقت بر روی محتوا، به مردم دلایل مستحکم ارائه دهید که چرا باید کلیک کنند، چرا باید بخوانند و مهمتر از همه، چرا باید این محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند. کسب‌وکارهایی که وبلاگ یا وبسایت دارند دو برابر بیشتر از مشاغلی که این فضا را ندارند، ترافیک خواهند داشت.

برای ابراز دلایل می‌توانید از این کلمه‌ها در تیترهای خود استفاده کنید:

۳) توجه‌ها را به خود جلب کنید

هدف از تیتر این است که بیننده شما اولین جمله را بخواند. هر عنوان باید توجه را جلب کند. «توجه» به‌سادگی به معنای تمرکز ذهنی و تمرکز جدی روی یک کار مشخص است.

  • نکات
  • دلایل
  • درس
  • ترفندها
  • ایده‌ها
  • راه‌ها
  • اصول
  • حقایق
  • اسرار
  • استراتژی‌ها

در اینجا نمونه‌هایی از این تیترهای مغناطیسی را مشاهده می‌کنید:

  • ·         ۵ نکته برای نوشتن حرفه‌ای یک مقدمه وبلاگ
  • ·         ۱۵ درس سختی که طی ۳ سال به‌عنوان وبلاگ‌نویس یاد گرفتم
  • ·         ۷ اصل برای طراحی یک صفحه فرود عالی
  • ·         ۱۷ حقیقت در مورد بازاریابی محتوا که نمی‌دانستید
  • ·         ۶ چشم‌انداز درباره آینده بهینه سازی موتورهای جستجو
  • ·         ۳ راز برای اینکه پست شما، بدرخشد
  • ·         ۴ نکته برای نوشتن تیترهای جذاب
  • ·         ۵ نکته برای نوشتن حرفه‌ای یک مقدمه وبلاگ
  • ·         ۵ نکته برای نوشتن حرفه‌ای یک مقدمه وبلاگ
  • ·         ۱۵ درس سختی که طی ۳ سال به‌عنوان وبلاگ‌نویس یاد گرفتم
  • ·         ۷ اصل برای طراحی یک صفحه فرود عالی
  • ·         ۱۷ حقیقت در مورد بازاریابی محتوا که نمی‌دانستید
  • ·         ۶ چشم‌انداز درباره آینده بهینه سازی موتورهای جستجو
  • ·         ۳ راز برای اینکه پست شما، بدرخشد
  • ·         ۴ نکته برای نوشتن تیترهای جذاب

به خاطر داشته باشید که مشتریان شما انسان‌هایی هستند که هر روز هزاران آگهی، وبلاگ، مقاله و مانند آن می‌بینند و تعداد بیشتری برای جلب توجه آنها رقابت می‌کنند.

متأسفانه میزان توجه مردم سال به سال کمتر شده است. در حال حاضر دامنه توجه افراد به طور متوسط بین ۱۲ تا ۸ ثانیه است.

اگر صاحب یک سایت یا یک صفحه کاری در شبکه‌های اجتماعی هستید، یکی از راه‌های جذب و حفظ مشتریان، جذب آنها با محتوای عالی است. از این گذشته، محتوای عالی همیشه با تیتری شروع می‌شود که توجه خواننده شما را به خود جلب می‌کند.

شما باید مخاطبان کنونی و مخاطبان احتمالی خود را متقاعد کنید که به خواندن ادامه دهند. تیتر می‌تواند آن شتاب را برای شما ایجاد کند. بنابراین روی تیترها تمرکز کنید تا مردم اولین جمله را بخوانند.

این باید هدف واقعی تیتر شما باشد. اگر به آن هدف رسیدید، مقدمه، متن، نکات مهم و داستان سرایی و بقیه موارد اهمیت خواهند داشت و گرنه تلاش‌های شما بیهوده خواهد بود.

قبل از اینکه چند روش ساده برای نوشتن تیترهایی که جلب توجه می‌کنند به شما نشان دهم، در اینجا چهار قانون وجود دارد که باید رعایت کنید. ما از این قانون با نام قانون «۴U» یاد می‌کنیم:

۴ U عبارتند از:

  • تیتر را منحصر به فرد کنید (Unique)
  • فوق العاده خاص باشد (Ultra-specific)
  • احساس فوریت را منتقل کنید (Urgency)
  • نکته مفیدی ارائه دهد(Useful)

خب اکنون وقت آن رسیده که به روش‌های مختلفی نگاه کنید که به وسیله آن‌ها بتوانید تیترهای قدرتمندی بنویسید که باعث جلب توجه خواننده مورد نظر شما شود.

۴) تیتر خود را واضح بنویسید

تیترهایی بنویسید که به راحتی قابل درک باشند، به‌طوری که لحظه‌ای که خواننده بالقوه از هر جایی به صفحه وب یا شبکه‌های اجتماعی شما برخورد می‌کند، به راحتی بفهمد که مطلب شما درباره چیست.

اکثر تیترهایی که حس فوریت را منتقل می‌کنند معمولاً فاقد وضوح کافی هستند. هدف از عنوان این است که توجه مخاطب را به خود جلب کنیم تا ادامه مطلب را بخوانیم، هدف این نیست که باهوش یا تحصیل کرده به نظر برسیم.

راه دیگر برای سردرگمی خوانندگان استفاده از کلمات و عباراتی است که رایج نیستند. خوانندگان نمی‌خواهند بدانند در کدام دانشگاه تحصیل کرده‌اید یا وضعیت علمی شما چیست، البته مگر اینکه وبلاگ آموزشی داشته باشید.

How to Write Headlines: a Step-by-Step Guide
تیترنویسی

در عوض، باهوشی خود را از طریق توانایی خود در توضیح مسائل پیچیده و ساده‌تر کردن آنها برای افراد عادی نشان دهید. نقل قول معروف آلبرت انیشتین که می‌گوید: «اگر نمی‌توانید آن را به سادگی توضیح دهید، به اندازه کافی آن را درک نمی‌کنید.»

مطمئناً، شما باید سطح محتوای خود را بالا ببرید. اما، همیشه از کلمات و صفات رایجی استفاده کنید که افراد بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب می‌توانید بازاریاب‌های اینترنتی، بازاریاب‌های محتوا و وبلاگ‌نویسان را تشویق کنید تا محتوای شما را به‌خصوص در لینکدین به اشتراک بگذارند.

۵) از صفت‌های جالب در عناوین خود استفاده کنید

کلمه «شما» خوانندگان را در سطح شخصی به شما متصل و مجذوب خود می‌کند. فراتر از آن، خوانندگان خود را خطاب قرار دهید و به طور خاص برای آنها تیتر بنویسید.

صفت‌ها در زبان گفتاری و نوشتاری مهم هستند.

صفت‌ها برای نوشتن احساسی عالی هستند و مخاطبان را با شما همراه می‌کند و درگیر و علاقه‌مند نگه می‌دارند. به‌عنوان یک نویسنده محتوا، می‌توانید از صفت‌ها، برای تقویت تیتر خود استفاده کنید و آن را برای نیازهای مخاطبان خود بسیار جذاب کنید.

چند نمونه از صفت‌های جالب که می‌توانید برای ایجاد تیتر خود از آنها استفاده کنید:

  • سرگرم کننده
  • دردسرساز
  • رایگان
  • عجیب
  • باور نکردنی
  • بدون دردسر
  • کامل
  • ضروری

و خیلی بیشتر…

۶) خواننده را «شما» خطاب کنید

دن کندی زمانی «تکنیک میخکوب کردن» را معرفی کرد و این روشی قدرتمند برای نوشتن تیتر برای پست‌های اینستاگرامی یا وبلاگی است. باید بدانید که یکی از تکنیک‌های اساسی درگیر کردن مخاطب، شامل خطاب کردن خوانندگان به عنوان “شما” است.

۷) از کلمات احساسی در تیترهای مغناطیسی استفاده کنید

همه کلمات یکسان خلق نشده‌اند. برخی از کلمات دارای قدرت تغییر هستند، در حالی که برخی دیگر به سادگی وضعیت موجود را دوباره بیان می‌کنند. برخی کلمات می‌توانند باعث گریه افراد شوند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند شادی را برانگیزند.

هدف شما استفاده صحیح از کلمات قدرتمند، برای جلب توجه و افزایش نرخ تبدیل است. کلمات قدرت دارند، پس از آنها عاقلانه استفاده کنید. جلب توجه احساسات مخاطب، میزان فروش و سهم اجتماعی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در کل موفقیت شما را به کلمات گره می‌زند.

اگر دوست دارید درباره مجله آنلاین هم اطلاعات بیشتری داشته باشید، مقاله راه اندازی مجله آنلاین را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا می‌دانستید نویسندگان، پیش از شروع نگارش کتابشان، طرح کلی آن را ترسیم می‌کنند؟

برای دریافت قالب رایگان طرح کلی کتاب، ایمیل خود را وارد کنید.