شش نکته تجاری برای نویسندگان

ما اغلب فکر می‌کنیم برندسازی به درد شرکت‌هایی مانند نایک، آئودی، رولکس یا آمازون می‌خورد. کتاب‌ها و کلمات باید خودشان برند نویسندگان باشند و این کار به شیوه‌ای معتبر و ارگانیک برای آن‌ها صورت پذیرد اما نویسندگان هم به برندسازی نیاز دارند، اما بیشتر نویسندگان دوست ندارند یا نمی‌خواهند به آن فکر کنند.

نویسندگان جدی که می‌خواهند به عنوان نویسنده موفقیت کسب کنند، باید برندسازی را در برنامه اولیه خود لحاظ کنند. یک نام تجاری قوی همانطور که به یک شرکت کمک می‌کند به نویسنده هم کمک می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند محصولات خود یعنی کتاب‌های خود را بفروشید.

این بدان معناست که برندسازی باید جزء برنامه تجاری‌ای باشد که هنگام ایده گرفتن کتاب برای اولین بار می‌نویسید.

 

چگونه می‌خواهید شناخته شوید؟

برندسازی موضوع مهمی است. کتاب‌های کاملی در مورد آن نوشته شده است. متخصصان برندسازی به افراد و مشاغل دیگر کمک می‌کنند تا برندهای خود را توسعه دهند. با این حال، حتی برای شخصی مانند شما، نویسنده یا خالق آثار متنی، می‌توانید با کمی دانش یک نام تجاری ایجاد کنید. در اینجا نحوه شروع کار است: به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید به عنوان نویسنده شناخته شوید. برای تعیین این امر، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چه نوع نوشتاری می‌خواهید انجام دهید
  • چه موضوعاتی را دوست دارید بنویسید
  • انواع داستان‌هایی که می‌خواهید بیان کنید
  • موضوعاتی که می‌خواهید در کار خود پوشش دهید
  • چه راه‌هایی را می‌خواهید به خوانندگانتان نشان دهید و از این طریق به آن‌ها کمک کنید
  • به دنبال جذب چه مشتریانی هستید
  • آیا کتاب‌های مجزا یا دنباله‌دار می‌خواهید منتشر کنید
  • ارزش‌های شما
  • علایق شما
  • اشتیاق شما
  • هدف شما

آیا چیزی هست که خودش را بیشتر از سایرین نشان می‌دهد؟ آیا در این ویژگی، موضوع یا جنبه‌ای وجود دارد که می‌خواهید برجسته کنید و به خاطر آن شناخته شوید؟ اگر چنین است، این جا، جای خوبی برای شروع است. سپس می‌توانید لوگو و وب سایت‌هایی ایجاد کنید که این مفهوم را نشان داده و برجسته می‌کنند تا به خاطر آن مشهور شوید. این نام تجاری شما می‌شود.

سعی کنید به این سوال پاسخ دهید: «دوست دارم چگونه شناخته شوم؟» آیا می‌خواهید برای مثال «مربی ___»، «نویسنده ___» یا «کارشناس ___» باشید؟ یا فقط به نام خود نام تجاری فکر می‌کنید؟

چه کتاب‌هایی دوست دارید بنویسید.

یکی دیگر از راه‌های ساخت برند خود، نوشتن بیش از یک کتاب در مورد یک موضوع خاص است. شما می‌توانید با نوشتن بسیاری از کتاب‌های غیر داستانی یا داستانی (یا هر دو) در مورد یک موضوع یا موضوع خاص، نام تجاری خود را انتخاب کنید. دنباله‌ها یا مجموعه کارهای شما نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید و درباره چه چیزی می‌نویسید.

برای اینکه خود را به این شکل معرفی کنید، کتاب‌های مختلفی را که ممکن است بنویسید، در طوفان مغزی پیدا کنید. سپس به یک «تصویر بزرگ» از مجموع این مطالب برسید:

این کتابها چگونه با هم تناسب دارند؟ به لحاظ موضوع یا محتوا؟

  1. آیا می‌توانید هریک از آنها را با هم گروه بندی کنید؟
  2. آیا می‌توانید یک موضوع مهم پیدا کنید که آنها را در کنار هم نگه دارد؟
  3. آیا می‌توانید آن موضوع را در یک جمله یا در یک عبارت توصیف کنید؟
  4. آیا این می‌تواند به «بیانیه نام تجاری» شما تبدیل شود؟

در اینجا دوباره می‌توانید به عنوان «نویسنده ___» شناخته شوید. به عنوان مثال به نویسندگان تخیلی و نویسندگان عاشقانه فکر کنید.

یک وب سایت یا وبلاگ ایجاد کنید که به ایجاد یا تقویت نام تجاری شما کمک کند.

با یک وب سایت یا وبلاگ می‌توانید برند خود را پشتیبانی کنید و یا توسعه دهید. یک وبلاگ به عنوان یک وب سایت عمل می‌کند و هر نویسنده به یک «وب سایت نویسنده» نیاز دارد.

یک آدرس اینترنتی با نام خود خریداری کنید تا خوانندگان و رسانه‌ها به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند. سپس سایت خود را با رنگ‌ها، کلمات، عبارات و تصاویری طراحی کنید که بتوانند به راحتی بدانند «در مورد چه چیزی هستید». عنوان سایت شما نیز باید این را روشن کند. به عنوان مثال، شعار مایکل‌هایت «کمک به رهبران برای اعمال نفوذ» است. این مارک تجاری کاملاً واضح است. علاوه بر این، تعداد زیادی پست در مورد موضوعات مربوط به نام تجاری خود بنویسید تا به تقویت آن کمک کنید و خوانندگان سایت شما را بهتر پید کنند.

افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند باید پیام اصلی آن را بی‌درنگ دریافت کنند. آن‌ها باید بفهمند که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید، در مورد چه چیزی می‌نویسید و هر پیام دیگری که می‌خواهید به آنها برسید.

از بیانیه نام تجاری خود در تمام شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

از یک عنوان یکسان، عکس و رنگ و غیره در تمام شبکه‌های اجتماعی خود و همچنین در مقاله‌ها، فیلم‌ها و پست مهمان استفاده کنید و همیشه پیوند “خانه” را ارائه دهید. این به شما کمک می‌کند تا بهتر شناخته شوید. هر کاری را که انجام می‌دهید به وب سایت خود وصل کنید.

از دیگران کمک بخواهید.

اگر در ایجاد نام تجاری برای خود مشکل دارید، از کسانی که بیشتر شما را می‌شناسند کمک بخواهید. موارد زیر را از خوانندگان، مشتریان و دوستان بپرسید:

  • به نظر شما ارزش‌های من چیست؟
  • به نظر شما نقاط قوت من چیست؟
  • من برای شما چه کاری انجام می‌دهم؟
  • از کتاب‌ها، محل کار، دوره‌ها، محصولات یا خدمات من چه سودی می‌برید؟
  • چگونه مرا توصیف می‌کنید؟

اگر اطلاعاتی را که می‌شنوید و برای شما مفید است دوست دارید، از این اطلاعات استفاده کنید و آن را به یک نام تجاری تبدیل کنید. اگر آنچه را که می‌شنوید دوست ندارید، وقت آن است که به این فکر کنید که چگونه تصوری متفاوت از آنچه تصادفاً در گذشته انجام داده‌اید ایجاد کنید.

برای همه کارهایی که انجام می‌دهید، یک  چتر واحد بسازید،  حتی اگر کارهای زیادی انجام دهید.

توسعه نام تجاری برای نویسندگان غیرداستانی راحت‌تر از نویسندگان داستانی است. با این حال، بسیاری از نویسندگان غیرداستانی تصمیم می‌گیرند در مورد موضوعات مختلف بنویسند، و این می‌تواند برندسازی را برای آن‌ها دشوار کند. نویسندگان داستانی که در ژانرهای مختلف کار می‌کنند ممکن است خود را در یک بلاتکلیفی بیابند. با این حال، هنوز هم می‌توان یک “موضوع چتر” پیدا کرد تا همه چیز را به یک نام تجاری متصل کند، حتی اگر در مورد دو یا سه موضوع می‌نویسید، داستان می‌نویسید یا در ژانرها می‌نویسید. به عنوان یک داستان نویس، ممکن است رمان‌هایی بنویسید که ظاهراً بی ربط هستند. می‌توانید ردپای موضوعات،  مسائل یا مکان‌های مشابه را در آنها بیابید.

همه کتاب‌های شما می‌توانند در انگلستان چاپ شوند یا درباره ارزش‌های خانوادگی یا سیاست بحث کنند. شما می‌توانید از مدرک حقوق یا زندگی قبلی خود به عنوان پرستار استفاده کنید.

اگر درباره باغبانی ارگانیک، مسافرت و کسب و کار غیر داستانی می‌نویسید، ممکن است بتوانید کتاب‌هایی بنویسید که شامل موارد زیر شود:

خوراک ارگانیک در کشورهای خارجی

شیوه‌های تجاری ارگانیک

تکنیک‌های جدید باغبانی ارگانیک

البته، هرچه بیشتر کتاب‌هایی با این موضوعات یا عناصر  بنویسید، نام تجاری شما قوی‌تر می‌شود. با انتخاب چیزی – مانند ارگانیک – برای مرور همه کتاب‌های خود، با هر عنوانی که منتشر می‌کنید، برند خود را تقویت می‌کنید. و فراموش نکنید که عکس یک باغ ارگانیک را در وب سایت خود قرار دهید و از آن کلمه در تیترها استفاده کنید. پست‌های وبلاگی درباره مواد ارگانیک بنویسید و خیلی زود همه شما را به عنوان نویسنده نویسنده ارگانیک می‌شناسند. این برندسازی است.

فروش کتاب‌های بیشتر با مارک تجاری

چرا باید خودتان را با برندسازی به زحمت بیندازید؟ به دلایل مشابهی که شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کوچک این زحمت را به جان می‌خرند: به فروش محصولات کمک می‌کند. یک نام تجاری به خوانندگان بالقوه کمک می‌کند که شما را بشناسند، دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند.

و به یاد داشته باشید: نام تجاری شما خود شما است. این راهی است که به خوانندگان کمک می‌کند شما را به‌طور واقعی بشناسند. شما تبلیغات جعلی یا شخصیت جدیدی ایجاد نمی‌کنید. نام تجاری شما به خوانندگان کمک می‌کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و شما و کتاب‌های شما چه معنایی دارد و چه نوع کتاب‌هایی می‌نویسید. این امر به آن‌ها کمک می‌کند، راحت‌تر تصمیم بگیرند و راحت‌تر خرید کنند. این بدان معناست که کتاب‌های شما خوانده می‌شوند و این هدف نهایی است.

اگر شما هم علاقه‌مند به نوشتن کتاب‌ هستید،‌ می‌تواند با پر کردن این فرم، از شرایط استفاده از دوره‌های کوچینگ نویسندگی مطلع شوید.

منبع: blog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا می‌دانستید نویسندگان، پیش از شروع نگارش کتابشان، طرح کلی آن را ترسیم می‌کنند؟

برای دریافت قالب رایگان طرح کلی کتاب، ایمیل خود را وارد کنید.